miercuri, 3 septembrie 2014

Tenerife – insulele Canare – impresii și imagini grăitoare


 
Vestita insulă - TENERIFEeste cea mai mare insulă din cele 7 care formează arhipelagul Insulele Canare. Tenerife, în cazul în care nu știați este cea mai mare insulă a Spaniei și are  900.000 de locuitori, la care se adauga cei 5 milioane de turiști care o vizitează anual.

Spre surprinderea tuturor, insula nu este dependentă de turism, ci foarte activă în producție, remarcându-se în special prin cultivarea bananelor.

NUMELE TENERIFE înseamnă muntele înzăpezit și face referire la El Teide, cel care a format insula și al treilea vulcan din lume (foarte inalt 3700 m) - care mereu aduna nori in jurul culmii sale.

părțile maro-închis reprezintă lava vulcanică

părțile maro-închis reprezintă lava vulcanică



. Insularii vorbesc spaniola dar o rup bine și pe englezește prin magazine și hoteluri. În orice caz, Comida înseamna mâncareCerveza înseamnă bere iar Cuenta, por favor înseamna Nota, vă rog.

Santa Cruz de Tenerife, este cel mai mare oraș (capitala deci), unde, în ciuda calmului și relaxării specifice insulei, am prins blocaj în trafic și staționare în coloană pe toate benzile autostrăzii care ieșea din oraș. Având în vedere că mă aflam pe o insulă, ma întreb unde naiba se ducea toată lumea. 


Oceanul nu prea e Mediterană, deci nu vă așteptați la peisaje turcoaz și ape liniștite. Coastele sălbatice sunt destul de stâncoase datorită reliefului vulcanic. În ocean apa e rece (aparent mai vine un curent care o face de-a dreptul sloi), albastru închis (normal, fundul e compus din stânca sau nisip negru), apa e EXTREM de sărată (și totusi nu genul de sare care să te țină la suprafață), iar valurile te smulg de-a dreptul de pe mal cu forța lor. Deci, cu oceanul nu te joci de-a scăldatul liber pe unde te apucă pofta. Mai bine să supraviețuiesti decât să devii statistică, zic.






  
Excursia cu submarinul a fost una din preferatele mele. Deși nu a durat mult, intensitatea cu care am trăit momentele respective a fost la cote înalte. Am văzut epave (nu ca cele din Titanic), viețuitoare marine (printre care și pisici de mare), și bineînteles adâncurile oceanului Atlantic. Submarinul a fost o experiență grozavă. Mi-a dat o stare de siguranță, nicidecum una de frică, și am rămas cu o imagine perfectă despre cât e de frumoasă și interesantă lumea în care trăim și mai ales cu ideea că această lume trebuie protejată.
Pozele pe care le voi atașa nu pot reda realitatea în măsura care mi-o doresc eu să o expun, dar vă doresc să mergeți să o descoperiți personal. Și bucurați-vă de ea.
P.S: Cu ce melodie credeți că se termină călătoria în adâncuri? Yellow Submarine – Beatles, bineînțeles.










Îmi doream foarte mult să ajung în Tenerife. Oricum, eu am o dragoste aparte pentru acest gen de latini și meleagurile lor mediteraneene, cu ocean, paduri și munți sălbatici.

În partea de sud a insulei plouă mai rar decat in partea de nord. Ca o consecință, nordul insulei este verde, pe când sudul este arid. Deși dimineața, ba chiar și la amiază te pot speria norii negri si joși, acestia nu sunt purtatori de ploaie. În cateva ore ei lasă loc unui cer senin. Dar și când plouă – foarte rar – e de ajuns ca după 30 de minute insula să fie inundată deoarece nu există canalizare. Apa vine de pe versanți cu multe aluviuni și se face o mocirlă de toată frumusețea. 
La marginea insulei, falezele înalte se intâlnesc adesea cu oceanul. Între ele, adesea o mică plajă își face loc. În Tenerife este ceva obișnuit să se doarmă pe plaja., asa că, aviz somnoroșilor!

Primii locuitori ai insulei Tenerife au fost guanches. Aceștia vorbeau o limbă proprie, diferită de cea din celelalte insule. Si acum mai au in dialect cuvinte din vechea limbă. Insula a fost populată mai întai în partea de nord, cum era și firesc, aceasta fiind mai apropiată de continent. 


Din Arhipelagul Canarelor face parte și insula La Gomera, insula de unde Cristofor Columb a plecat în descoperirea Americii. În insula La Gomera se cultivă banane, mango, papaya, palmierii de miere. Mierea și țuica din acest palmier sunt renumite .





VESTITA BĂUTURĂ MOJITO, printre cele mai bune de aici


rent a.... :))

Printre specificele culinare ale insulei se numară și un sos iute, …dar iute vreau să zic, roșu, numit mojo. Cel mai adesea este insoțit în farfurie de brânza de capră și ceea ce rezultă se numește Armogrote. Mâncarea specifică în insulă este cea în care elemental principal este iepurele sau capra. Nu vă speriați, este și piept de pui cu legume în toate meniurile. 







blog.

terasă deosebită, unde fiecare masă arăta altfel

terasă deosebită, unde fiecare masă arăta altfel

ospitalitatea se află în top 3 la punctele lor tari... știu ei ce știu





tersă unde mesele și scaunele erau niște frumoase mașini de epocă

după excursia cu submarinul m-am ales cu un certificat

fericire în submarin









excursie pe Cataraman 

excursie pe Cataraman 

excursie pe Cataraman 

El Drago, peste 1000 de ani

excursie în jurul insulei




Dacă iubești marea, muntele, vremea perfectă, sporturile acvatice, orașele superbe, încărcate de istorie, grădinile zoologice, hotelurile elegante și localnicii primitori, atunci Tenerife este destinația ideală . Aici veți găsi unica junglă din Europa, plaje vulcanice, peisaje care iți taie răsuflarea și trasee incredibile. 

Tenerife este locul unde soarele răsare din mare și apune tot în mare. Este cea mai comercială insulă din arhipelagul canar. Cu toate că este considerată o destinație exotică cu palmieri, cactuși și flori exotice, Tenerife este departe de a fi o insulă verde și proaspătă.
Vântul este o variabilă importantă a insulei, cel puțin a părții de nord. Este îngrozitor de puternic. Pe timpul verii reușește să țină temperaturile la respect însă fără să  iți dai seama, chiar dacă ascunde din razele tăioase ale soarelui, daca te adăpostești în calea vântului – soarele arde de  4 ori mai tare. Ca să nu mai punem la socoteală arsurile cu care te alegi dacă stai la plajă mai multe ore când cerul este înorat și pare să nu existe niciun pericol. 

Pentru mine, rămâne o insulă perfectă și exotică, o insulă în care nu poți să te simți decât bine. Mii de clipe, emoții, zâmbete știute doar de mine am trăit pe insula primăverii eterne, căci așa e numită. Iubesc locurile astea, am mai spus și repet că întreaga mea ființă suferă în lipsa soarelui. 


 Se spune că acasă, este locul unde îți este inima. Cred cu tărie că cine a spus asta își simțea inima stabilă și la locul ei. În cazul meu, inima mea mereu o lua la goană când auzeam povești despre călătorii de vis pe Tărâmul Făgăduinței. Și nu doar inima. Imaginația mea zbura mai repede ca orice rachetă. Așa că, i-am dat libertate inimii mele, am lăsat-o să cutreiere lumi inexistente și să viseze, să mă urce pe culmile celor mai înalte vise și să mă coboare în adâncurile oceanelor ce le vedeam doar în poze. Trebuie să ai un dar ca să simți toate astea. Trăirea calătoriilor într-un așa fel nu o poate avea oricine. Aș putea scrie pagini întregi despre cum mă simt acolo. Dar, poate, cine știe, le voi scrie…

Călătoriți - aici și oriunde!  E frumos, e cel mai frumos și îmbucurător lucru. Iubiți și călătoriți. Găsiți oamnei senini și frumoși, vorbiți cu ei și aveți grijă de sufletul vostru - frumos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu